
Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Żadne czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.
Jak działa filtr Google
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten ułatwią nam dedykowane narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga od nas profesjonalnego podejścia, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymaga od nas błyskawicznego działania. W czasie trwania blokady strona jest w stanie utracić wiele wejść, co może poważnie uderzyć w budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. To z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać problem fachowcom.