
Tu odnajdziesz odpowiedź na pytanie, jak rozpoznać dobrą agencję SEO.
Gdy posiadasz swój biznes i tworzysz dla niego stronę firmową, z pewnością po czasie rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, by była ona widoczna na topie wyników wyszukiwania. Jasne jest przecież, iż w XXI w. widoczność w internecie jest jednym z fundamentów sukcesu, ponieważ to właśnie tu znaczna cześć klientów pierwszy raz przeczyta o twojej działalności. Jak więc znaleźć solidną agencję SEO? Zalecamy kierować się wskazówkami specjalistów.
Google doradza, jak rozpoznać solidną firmę SEO
Nie można negować, że cała branża SEO, to znaczy działań związanych z optymalizacją stron internetowych pod wyszukiwarki, zaistniała i cały czas rozwija się właściwie wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo istnienia innych alternatyw, jak np. Baidu, Rambler czy też DuckDuckGo, nadal liczą się pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto pragnie zyskać widoczność w sieci, musi powalczyć o swoje miejsce na pierwszej stronie w Google. W przypadku sektorów, w których konkurencja jest silna, zwykle jest to nierealne bez wsparcia ekspertów z firmy SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest czymś zupełnie nowym, i przyszykowało krótki film o tym, jak zatrudnić dobrą agencję SEO.
Cechy solidnej firmy SEO zdaniem Google
Pracownik Google z przeszło 10-letnim stażem w kilku punktach tłumaczy, jak poznać solidną firmę SEO, wymieniając wśród kluczowych cech między innymi:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dowiedzenia się, jak działa biznes klienta, jakie są cele jego firmy oraz kto stanowi jego największą konkurencję,
- umiejętność szacowania budżetu i czasu potrzebnego do zakończenia planowanych wdrożenia,
- zagwarantowanie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
- nieprzerwany monitoring stanu strony i regularną analizę jej statystyk,
- zagwarantowanie witrynie opieki technicznej oraz praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
- dbałość o całościową widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozyskiwanie pozycji w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy.
Przedstawicielka firmy Google zaznacza także, że solidna agencja SEO w żadnym razie nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procedurą długotrwałym, w wielu przypadkach dającą widoczne rezultaty dopiero po paru miesiącach pracy.