PBN czyli private blog network jako element szerszej strategii marketingowej

PBN - dowiedz się więcej o ofercie na https://pbnmarket.pl.

Żeby klient znalazł twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz również zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy regularnie publikowane są na niej kolejne fachowe i przydatne dla klienta informacje. Lecz nie wolno również lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network i ich zalety oraz wady

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową lub agencję SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam treści. Prywatne sieci portali są zazwyczaj wykorzystywane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co należy mocno podkreślić, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a później trzeba poświęcać niemało czasu na utrzymanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak korzystać z PBN? Polecamy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP

PBNy rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej e-mail czy telefon, adres stacjonarny oraz pełna nazwa. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim również profil w internetowym rejestrze firm, strona na portalu społecznościowym albo artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje teleadresowe.

Następna efektywna metoda korzystania z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, dlatego że napotykanie linków do niego na rozmaitych stronach w sieci traktują jako dowód, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały przydatne, warte przeczytania teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych zwłaszcza z bieżącymi informacjami, doradztwem prawnym zdrowiem oraz finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO