
Oferta kampanii SEO w rozsądnej cenie. Sprawdź co dla Ciebie stworzyliśmy.
Firmy i administratorzy stron internetowych, którzy pragną, aby wyświetlać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podjęcie działań samemu. Nie dysponując kwalifikacjami w obszarze SEO i nie monitorując systematycznie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać poprawnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Drugi sposób to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje z uwagi na budżet. Trzeci sposób to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że obok fachowców od SEO w zatrudnione są tam dodatkowo eksperci od programowania, content marketingu, projektowania graficznego czy kampanii Google Ads, którzy służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.
Po czym rozpoznać sumienną agencję SEO
Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę podczas doboru podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERPach? Rekomendujemy wybrać markę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale również tych kreatywnych czy reklamowych, co roku się zwiększa, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając firmę, która funkcjonuje od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że dysponuje ona dużym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się szerokim portfolio swoich uprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często dodawana jest sekcja z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed zatwierdzeniem umowy trzeba przeczytać studia takich przypadków, by samemu przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po danej agencji, jak również to dla jakich branż pracowała i z jakimi problemami się mierzyła. Godna zaufania agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: informuje o planach prac na nadchodzące tygodnie, a także dostarcza sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.
Drugi istotny aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na zapytanie ofertowe reaguje w parę minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, powinien to być znak alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby dopytać o kolejne dane o firmie, potrzebne do utworzenia dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie da się wyszperać tak po prostu w sieci, jak np. informacja o prowadzonych dotąd działaniach SEO czy o istotnych dla klienta artykułach lub usługach, które potrzebuje wypromować.
Opłata za usługi agencji SEO – których ofert unikać
Z nieufnością powinno się potraktować firmy SEO, które sugerują typ umowy z zapłatą za uzyskany efekt. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 lub pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu całkiem popularny rodzaj rozliczeń, lecz wiąże się ze znacznym niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać natychmiastowy efekt łamiąc standardy określone przez Google. Codziennie modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych zleceniodawcy, zatem sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych wyników. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie jest ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu niezbędne są większe nakłady finansowe, żeby opracować drobiazgowy audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszystkie wyliczone w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, gdy witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie niższe.
Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]