Audyt SEO – jakie nieprawidłowości najczęściej ujawnia?

Dowiedz się, komu zlecić audyt sklepu

Audyt – podając za internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN – to kontrola spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem przeróżnych czynników, m.in finansowych i organizacyjnych, a także ocena możliwości przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższą definicję, jest więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak kod strony, hierarchię nagłówków, metadane, prędkość ładowania się strony i wiele mniej i bardziej znaczących elementów. Poza samym wyliczeniem błędów i nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO muszą znaleźć się także wytyczne odnośnie rozwiązania odnalezionych problemów.

Audyt SEO sprawdza witrynę internetową pod kątem zgodności ze standardami W3C, użyteczności, zawartości strony, jak również poprawności kodu. Prócz tego sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. W uproszczeniu, audyt SEO zleca się agencji, by znalazła ona wszelkie dysfunkcje strony oraz – co kluczowe – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – wiele problemów może zauważyć tylko specjalista w danym obszarze

Online można znaleźć mnóstwo narzędzi i stron, dzięki którym można natychmiast i za darmo wykonać audyt SEO witryny. Pozytywy tej opcji? Cena oraz szybkość. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Wersje testowe czy też darmowe narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeżeli już znajdą pewne nieprawidłowości na stronie, to na pewno nie wszystkie. Sporo pomyłek (przykładowo w kodzie) wychwycić można jedynie podczas analizy dokonanej przez człowieka, a nie oprogramowanie.

Na audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się zazwyczaj od tygodnia do blisko miesiąca. Czas na przygotowanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go zrealizuje. Taki audyt umożliwia wykrycie wszystkich poważnych błędów występujących na stronie. Jeżeli strona została uruchomiona na darmowym szablonie albo na platformie typu Magento czy Shoper, to rzeczy do naprawienia może być wiele. Gdy strona powoli się ładuje, a na ważne dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to oznaki, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim pomysłem.

Audyt SEO – co ujawni, jeśli będzie przeprowadzony rzetelnie

Dokładnie wykonany audyt SEO może odkryć liczne wady witryny, m.in:

  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji na komputer oraz na urządzenia mobilne,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla robotów,
  • przyczyny słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • brak lub źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • jakość kodu strony,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics)

.

Nasza siedziba:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]